کانال تلگرام شباویز
×

منــــــو

جهت دریافت رایگان آخرین تورها در ایمیل خود عضو شوید.

We are sleeping

کوش‌آداسی - ترکیه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۲۱

سلام به همه

هفته ی چهارم مهر سال 96 با سه تا از دوستانم تصمیم گرفتیم به کوش آداسی سفر کنیم. ما به سختی مرخصی هایمان را در یک تاریخ هماهنگ کردیم تا بتوانیم چهارنفری به سفر برویم . رنج سنی من و دوستانم بین 28 تا 35 بود.
همانطور که دغدغه ی همه ی مسافرت ها ، انتخاب هتل می باشد من و دوستانم به دنبال هتلی مناسب با روحیه خودمان گشتیم . هدف از مسافرت ما استراحت و فراقت از خستگی های کار بود و البته خرید !
پس از پرس و جو و دیدن فیلم  هتل های متفاوت به این نتیجه رسیدیم به هتل پالم وینگز افسوس برویم. هتلی 5 ستاره با خدمات uall ، واقع در شهر کوش آداسی ترکیه .
توری که ما تهیه کردیم با پرواز قشم ایر بود . من و دوستانم سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه امام خمینی بودیم و ساعت پرواز رفت  08:00 صبح بود. پرواز به موقع انجام شد و ساعت 10:30 دقیقه به فرودگاه عدنان مندرس رسیدیم. ترانسفر ما اختصاصی بود . البته دلیل این ترانسفر اختصاصی کم بودن مسافر به مقصد کوش آداسی بود. چون پرواز ما  آخرین پرواز رفت به سمت کوش آداسی بود.
فاصله ترانسفر ما از فرودگاه عدنان مندرس تا هتل پالم وینگز افس  دقیقا 50 دقیقه بود. به راحتی به هتل رسیدیم و چک این ما انجام شد. تور ما لیدر نداشت و پس از گرفتن اتاق مستقیم به اتاق هایمان رفتیم و تا عصر خوابیدیم. عصر که بیدار شدیم با دوستانم به لابی رفتیم و از دستگاه هایی که در آنجا قرار داشت هات چاکلت برداشتیم و خوردیم ، خیلی خوب بود خستگی و کسلی ما را از بین برد. قدم زنان به سمت ساحل اختصاصی هتل رفتیم و مدتی را در ساحل گذراندیم.
آب و هوای کوش آداسی بسیار خوب بود حتی می توان گفت خیلی هم گرم بود. ولی آب دریا و استخر خیلی سرد بود و نمی شد توی آب رفت. ساحل هتل خیلی عالی بود و اصلا سراشیبی و پستی بلندی نداشت. زمان شام بود که به هتل برگشتیم و شام مفصل و عالی هتل را صرف کردیم و دوباره به اتاق هایمان برگشتیم.

سفرنامه کوش آداسی|شهر کوش آداسی|تورهای کوش آداسی|درباره کوش آداسی|تور نوروز کوش آداسی|تور کوش آداسی نوروز|جاذبه های گردشگری کوش آداسی

روز دوم سفر به کوش آداسی :
روز دوم انگار تازه پر انرژی شده بودیم و آماده بودیم تا برای سفرمان برنامه ریزی کنیم و از آن یک هفته لذت ببریم. بعد از صرف صبحانه مفصل هتل (بیش از 30 نوع غذا بر روی میز صبحانه بود) دوباره به ساحل هتل سر زدیم . سعی داشتیم آفتاب بگیریم ولی گرما خورشید انقدرا جون نداشت تا پوست بدنمان رنگ بگیرد. محوطه هتل بسیار زیبا بود و ما هم سعی کردیم از تمام فضاهای سبز هتل دیدن کنیم . وقت نهار بود و به ساختمان اصلی هتل برگشتیم و نهار خوردیم . بعد از نهار کمی استراحت کردیم و تصمیم داشتیم به مراکز سرگرمی و تفریحی هتل سر بزنیم. سرگرمی شبانه هتل اصلا خوب نبود یا بهتر بگم اصلا خبری نبود! (البته باید حق داد ، چون تعداد مسافر خیلی کم بود)
اتاق های بازی هتل انواع وسایل دیجیتال و بازی های کامپیوتری را داشت . ولی برای استفاده از بازی ها، ما باید هزینه پرداخت می کردیم. در هتل جشن و مراسم هایی هم بود که اصلا به ما ربطی نداشت. مثلا در یکی از سالن های هتل جشن تولد گرفته بودند و البته اینکه ما را راه نمی دادند.
هتل تا آنجایی که من یادم می آید سه رستوران آلا کارت داشت. امکانات هتل بسیار عالی بود. در هتل هر شب برنامه زنده اجرا می شد و خیلی آرامش بخش و سرگرم کننده بود. آهنگ هایی که اجرا می شد همیشه یکنواخت نبود و همین موضوع برنامه ها را جذاب می کرد .
شب دوم چهارتایی در یک اتاق جمع شده بودیم و داشتیم بلند بلند می گفتیم و می خندیدیم .  در حقیقت من به دوستانم هی می گفتم که کمی آرامتر الان شب است و بقیه می خواهند بخوابند ، اما آنها هیچ توجهی به من نداشتند و منو مسخره می کردند که تو شدی مبصر کلاس!!!
صدای تلفن اتاق به صدا درآمد و یکی از بچه ها جواب داد ،
- Hello
 No
 No
 No understand…
و تق !! گوشی و قطع کرد!!
همانطور که می خندیدیم به نحوه ی حرف زدن دوستم و اینکه اصلا متوجه نشده بود شخص پشت تلفن به آن چی گفته ، صدای در اتاق آمد. هر سه تا از دوستانم رفتن زیر پتو و قایم شدن و گفتن که ما در و باز نمی کنیم . من بدبخت مجبور شدم در را باز کنم .
چشمتون روز بد نبینه، رسیپشن خیلی عصبانی اومده بود بالا و داشت تذکر می داد که ما شاکی داشتیم و صلب آسایش کرده ایم. منم خواستم جوری رفتار کنم که انگار من خواب بودم و الان بیدار شدم ، با چشمانی خواب آلود گفتم : ok ok ، we are sleeping …
زمانی که گفتم ما خواب بودیم ، چشمان رسیپشن باز باز شد و با تعجب به من نگاه کرد. منم خیلی طبیعی و بی تفاوت در را بستم . خیلی خجالت کشیدم ولی همچنان دوستام از خنده ریسه می رفتن. بعد چند دقیقه گپ زدن من و هم اتاقیم خواستیم برگردیم به اتاقمان. وقتی در را باز کردیم دیدیم اون آقا رسیپشن نزدیک در اتاق ما ایستاده و مراقب آسایش مردم از دست ما می باشد.
ما هم خیلی آرام و سنگین رفتیم به اتاقمان...

روز بعد تصمیم داشتیم به شهر کوش آداسی سری بزنیم . شخصی در نزدیکی در ورودی هتل ایستاده است و راهنمایی می کند که اگر جایی می خواهید بروید از چه مسیری می توانید بروید. بعد از صرف صبحانه ،  از آن شخص راهنمایی گرفتیم و با دلموش به mid town (مرکز شهر) رفتیم. در مرکز شهر انواع مراکز خرید و رستوران و مغازه های رنگ و وارنگ وجود داشت .انواع برند ها و تنوع محصولات در شهر کوش آداسی وجود دارد. ولی چون در تحقیقی که کرده بودیم، به ما گفته بودن که بهترین خرید در آن منطقه مربوط به سوکه می باشد، ما زیاد خرید نکردیم و بیشتر جنبه سیاحتی داشت. ما هم در شهر چرخی زدیم و از شهر دیدن کردیم. و به هتل برگشتیم.
روز بعد از همان راهنمای جلو در راهنمایی گرفتیم و آدرس مرکز خرید های سوکه را پرسیدیم. باید سه تا دلموش (تقریبا همان مینی بوس های خودمان) عوض کردیم .
-    از جلوی هتل تا mid town  (مبلغ 5 لیر)
-    از جلوی mid town تا اوتوگار (مبلغ 5 لیر)
-    از جلوی اوتوگار تا منطقه سوکه (مبلغ 2.5  لیر)

در مجموع یک ساعت و نیم در راه بودیم. واقعا مراکز خرید سوکه بهتر از مراکز خرید در شهر کوش آداسی بودند. فقط باید به یک نکته توجه کنید که آخرین دلموشی که از سمت سوکه به سمت شهر کوش آداسی حرکت می کند ساعت 20 یا همان 8 عصر حرکت می کند. بعد از آن هیچ دلموشی در بین این دو شهر در رفت و آمد نخواهد بود.

خلاصه کلام اینکه ، سعی کردم اطلاعاتی را که داشتم با شما عزیزان به اشتراک بگذارم. من رفتن به هتل پالم وینگز افس در شهر کوش آداسی را به همه توصیه می کنم.
امیدوارم اطلاعات من به درد شما خورده باشد.

سفرنامه کوش آداسی

تور آنتالیا 2 آبان

قیمت 2490000

آخرین اخبار

خیابان ارومیه در تورنتو ...

۲۹ مهر ۱۳۹۷

در مراسم قدردانی از دکتر رضا مریدی فیزیکدان و سیاستمدار ایرانی کانادایی، ...

فیلم خانم غواص، ناجی کوسه

۲۹ مهر ۱۳۹۷

در این فیلم خانم غواص شجاعی هستند که قلاب شکارچیان را از دهان کوسه خارج می کند!

اطلاعات بیشتر
فیلم خودرویی که قایق هم ...

۲۹ مهر ۱۳۹۷

خودرو آمریکایی که هم در خشکی و هم در آب میشه از آن استفاده کرد.

شالیزار نورانی در ژاپن

۲۹ مهر ۱۳۹۷

شالیزار نورانی در ژاپن شالیزارهای برنج در استان ایشیکاوا کنار دریای ...

اطلاعات بیشتر
مرز فرانسه و سوئیس وسط ...

۲۶ مهر ۱۳۹۷

مرز دو کشور سوئیس و فرانسه از وسط یک هتل کوچک و معمولی به نام آربز (Hotel ...