کانال تلگرام شباویز
×

منــــــو

جهت دریافت رایگان آخرین تورها در ایمیل خود عضو شوید.

اتریش ، مجارستان ، چک

وین - اتریش ۳۰ دى ۱۳۹۶ ۱۲:۵۴

در مرداد و شهریورماه سال 95 به دعوت مادر بزرگ و دایی های عزیزم، تنهایی به اروپا سفر کردم و چند تا کشور را دیدم، مدت سفر من سه هفته بود. سه هفته برای دیدن سه تا کشور خیلی کمه، واقعا وقت نداشتم در صورتی که دلم می خواست از بیشتر مکان های دیدنی این کشور ها دیدن کنم. البته باید بگویم که بیشتر زمان سفر من در کشور اتریش بود. و فقط 4 روز را در مجارستان و چک بودم.
چون در ایران پرواز مستقیم به کشورهای اروپایی وجود ندارد من مجبور بودم که  اول پروازی داشته باشم به شهر دبی و بعد از آن به کشور اتریش . نوع هواپیمایی من امارات بود . پرواز ، خدمات هواپیمایی : غذای هواپیما (منو داشت ، دو جور غذا بود ، دسر و نوشیدنی داشت. همه رایگان بود.) ، برخورد پرسنل  خیلی خوب بود.من صندلی اکونومی گرفته بودم. من به عنوان توریست سفر کردم ولی سفرم در قالب تور نبود.
پرواز رفتم از تهران ساعت 5 صبح بود و بعد از یک ساعت در فرودگاه دبی بودم . گیت فرودگاه دبی برای سفرهای اروپایی و آسیایی فرق می کند. سیستم امنیتی بسیار پیچیده و قوی دارند. فرودگاه دبی بسیار بزرگ و زیبا می باشد و مغازه های متفاوتی در فرودگاه بود. تنها نکته منفی سفرم این بود که وقتی برگشتم ، در فرودگاه دبی تمام وسایلم اعم از ساعت و دستبند و ... در سبدی گذاشتم و داخل دستگاه قرار دادم. وقتی از طرف دیگر دستگاه سبد بیرون آمد ، ساعتم نبود. ساعتم را دزدیده بودند!!!! پیگیری کردم و کلی داد و بیداد کردم . سرپرستشان ازم پرسید : ساعتت طلا بوده ؟ ساعتت نفره بوده؟ منم جواب دادم نه ، ولی چون یادگاری بود خیلی ناراحت شدم که در عرض چند دقیقه ساعت را از توی سبد دزدیده بودند. خلاصه چون می خواستم به پرواز بعدی ام برسم ، نتوانستم ساعتم را پیدا کنم.
تقریبا ساعت 6:30 بود که در فرودگاه منتظر بودم برای پرواز به سمت اتریش ، حدودا 45 دقیقه  صبر کردم تا نوبت پرواز بعدی ام بشود. مدت پرواز از دبی تا شهر وین اتریش 6 ساعت بود. رسیدم به وین و خانواده عزیزم به دنبالم آمدند.

vienna_location_on_the_austria_map

شهر وین در کشور اتریش :
شهر زیبا و تمیز با  فول امکانات می باشد. شهر وین مهد موسیقی جهان است و دانشگاه ، موزه و اجرا موسیقی بسیار زیبایی دارد.دانشجویان کشور اتریس امکانات بسیار خوبی دارند. در ابتدا سال پک تحصیلی خوبی به آنها داده می شود که شامل فلش و لوازم تحریر و غیره می شود. بیمه دانشجویی و دانش آموزی در اتریش بسیار فعال است و دانشجویان می توانند سالی یکبار به صورت رایگان چکاپ کامل بدنی داشته باشند. کسانی که میخواهند ویزا تحصیلی  بگیرند ، خیلی راحت می توانند از اتریش ویزا تحصیلی بگیرند.
اینطور که من شنیدم می گویند ، کارمندان یک ماه در سال می توانند به مسافرت بروند. اگر این موضوع راست باشد واقعا خوش به حال کارمندان کشور اتریش.
 امیدواریم این بیمه در کشور ما هم فعال و قوی عمل کند. شهر وین زیاد گران نیست و می توان گفت شهر مقرون به صرفه ای است. در وین یک حراجی بود به نام پاندورف ! از تمامی برند ها در این حراجی عالی شرکت کرده بودند. حراجی از صبح تا شب ادامه داشت . منم که یک خانم اصیل ایرانی هستم و عاشق خرید ، سه چهارم از پولی که به همراه داشتم را در آن حراجی عالی خرج کردم.
از همان روزهای اول نگران اضافه باری که داشتم بودم!
غذاهای شهر وین را دوست نداشتم در اکثر غذاها از گوشت خوک استفاده می شود و غذا خوردن برای کسانی معتقد به احکام اسلامی هستند سخت بود. ولی اصلا نگران نباشید تا دلتان بخواهد مک دونالد بود و کسی گرسنه نمی ماند . البته امیدوارم که فست فود دوست داشته باشید. غذای سنتی وین شنیسل مرغ است و خودشان می گویند " اشنیت سل "

Austria_shutterstock_cropped mcdonalds_IN_VIENNA

vienna_acity_of_music

در وین به بام وین رفتیم مثل بام تهران است و آنها بهش می گویند "کالنبرگ  (Kahlenberg) " ، یک مسیر جاده ای است که با ماشین به بالا می روید و پارکینگ دارد و چند تا رستوران هم بود. خیلی منظره ی زیبایی داشت و شهر وین از آنجا تماشایی تر بود. گردشگران عزیز شما می توانید با اتوبوس هم به راحتی به این منطقه بروید و از مناظر زیبای شهر و رودخانه دانوب لذت ببرید.
پارک معروف وین شومبرون است . در این پارک باغ وحش و یک کاخ وجود دارد . پارک زیبا و تاریخی بود.
ساختمان پارلمان در مرکز شهر قرار داشت.
به موزه بزرگ و مجلل کارته  سر زدیم. موزه موسیقی و آثار هنری و نقاشی بود. در محوطه ی موزه اجرا زنده موسیقی برگزار می شد.  چون من در فصل تابستان رفته بودم ، توریست های زیادی در وین می دیدم.
حمل و نقل ، وسایل عمومی شهر وین بسیار عالی بود . فضایی تمیز و خلوت بود.  یکی از تفاوت مردم وین سرد بودنشان است. اصلا آدم های خون گرمی نبودند. مثلا بارها در همان چند هفته به خانه دوستان داییم و مادر بزرگم دعوت شدم و جالب این بود که باید غذایمان را می خریدیم و با خودمان می بردیم!  صاحب خانه با میوه و دسر و شیرینی ... پذیرایی می کرد.

SUITEHOTEL_KHALENBERG

TRANSPORT_IN_VIENNA

زبان وین آلمانی بود و چند تا کلمه هم من یاد گرفتم .  مثلا سلام "هالو" و خداحافظ "چویس"
ساختمان های شهر وین چندین طبقه نبودند ، همه ویلایی بود.کسی خانه چند طبقه نمی سازد و فقط خانه ها بازسازی می شود. همه ی خانه ها یک باغچه و پارکینگ مثل گاراژ داشتند یا ماشینشان را در حیاط خانه اشان پارک می کردند. از لحاظ زیبا سازی شهر همه باید به فضای سبز بیرون خونه رسیدگی کنند.
آدم های شهر وین بسیار باسواد بودند. خیلی راحت می توان در خیابان با مردم انگلیسی صحبت کرد و مثلا آدرس پرسید. برای من خیلی جالب بود که حتی بچه های نوجوان هم می توانستند انگلیسی صحبت کنند. البته شاید یکی از دلایل قوی اینکه مردم با سوادی دارند این است که میزان توریست این کشور زیاد است و مردم می دانند که چگونه باید با توریست رفتار کنند.
سواروسکی (Swarovski) یک سنگ کریستال معروف است که مال شهر وین اتریش می باشد. با این کریستال زیبا انواع دستبند و انگشتر و گردنبند و گوشواره تهیه می شود. سواروسکی می تواند مجسمه های کوچک و زیبا هم باشد.

svarowski_crystal_01svarowski_crystal_02

مدت کمی توانستم به مجارستان و چک بروم. یک روز به همراه دایی های عزیزم ، سوار کشتی شدیم ، از رودخانه دانوب گذر کردیم و به مجارستان رفتیم . یک ساعت طول کشید تا به جزیره براتیسلاوا رفتیم . این جزیره خیلی زیبا بود. سواحل زیبایی داشت و توریستهای زیادی در آنجا بودند. ما در جزیره بستنی خوردیم و خوشمزه بود.
برای رفتن به کشور چک سوار اتوبوس شدیم و پس از طی مسافت 4 ساعته به شهر پراگ رسیدیم. شهر پراگ یک شهر تاریخی است. توریست زیادی در پراگ بودند. مترو و اتوبوس های شهر پراگ اصلا جالب نبودند و اصلا به تمیزی شهر وین نبود. مردم پراگ و مجارستان خون گرم تر از مردم وین بودند. مردم وین بور تر از مردم مجارستان و چک بودند. مردم مجارستان و چک موهای تیره و چشمانی تیره داشتند. در شهر پراگ از کنار خیابان پیراشکی خریدیم و آن هم خوشمزه بود.

hungery_country_shabavizparvaz

کف شهر پراگ سنگ فرش بود و ماشین ها هم باید از روی آن سنگ فرش ها عبور می کردند. وقتی مسافت طولانی را پیاده روی می کردیم پایمان خسته می شد. شهر پراگ پر از کلیسا بود. مهم ترین مکان دیدنی شهر، قلعه ی پراگ است و در مرتفع ترین قسمت شهر قرار دارد. دقیقا در وسط قلعه مهمترین کلیسای تاریخی کشور چک وجود دارد به نام کلیسای سنت ویتوس. در این قلعه کاخ سلطنتی و کلیسای جامع سنت جورج  می باشد.
سوغاتی کشور چک همانطور که از اسمش مشخصه و ایرانی ها به خوبی آن را می شناسند کریستال چک است. اجناسی که از جنس کریستال هستند سوغاتی کشور چک محسوب می شوند.
قیمت اجناس در شهر چک نسبت به وین اتریش گرانتر است.

budapest_hungery_shabavizparvaz

من یک نفر بودم سفر کردم ولی میزان بار من 65 کیلوگرم بود. 40 کیلو میزان بار مجاز من بود. من هم یک چمدان 40 کیلویی تحویل قسمت بار دادم و خودم هم یک کوله پشتی و یک ساک دستی پر پر به داخل کابین بردم.
وقتی مهماندار می خواست کمک کنه و ساک دستی را درکابین قرار دهد ، نگاه عجیبی به من کرد و با حالتی که نشان می داد ساک خیلی خیلی سنگین است ساک را در کابین قرار داد.پرواز برگشت من ساعت 10:30 شب بو د و اول به دبی رفتم و از آنجا پرواز داشتم به تهران تقریبا ساعت 10:30 صبح هم به تهران رسیدم.

Prague_Castle_shabavizparvaz

نظر

آخرین اخبار

پوتین رهبر کشورها را ...

۲۷ تير ۱۳۹۷

پوتین رهبر کشورها را تحقیر می‌کند!  ولادیمیر پوتین شهرت خود را به ...

حدود 300 کروکودیل در ...

۲۶ تير ۱۳۹۷

دوشنبه ، 97/04/25 مقامات پلیس اندونزی گزارشی را اعلام کرده اند مبنی بر اینکه ...

استقبال مردم کرواسی

۲۶ تير ۱۳۹۷

استقبال مردم کرواسی در میدان اصلی زاگرب هزاران کروات روز دوشنبه در میدان ...

استقبال گسترده مردم بلژیک

۲۶ تير ۱۳۹۷

استقبال گسترده مردم بلژیک ستارگان فوتبال بلژیک توانستند مقام سومی در جام ...

نصب جاسیگاری در هواپیما

۲۶ تير ۱۳۹۷

نصب جاسیگاری در هواپیما   یک معما مهم در هواپیما وجود دارد و آن وجود ...