کانال تلگرام شباویز
×

منــــــو

جهت دریافت رایگان آخرین تورها در ایمیل خود عضو شوید.

تجربه ی سفری به شیرینی عسل

آنتالیا - ترکیه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۰۱

سلام عرض میکنم خدمت همه شباویزی ها من و همسرم  پارسال برای ماه عسل به یکی از هتل های انتالیا سفر کردیم و چون از سفرمون خیلی راضی بودم تصمیم گرفتیم سفرنامه امون رو برای سایت شباویزم بفرستم تا شاید شما هم  اقامت در این هتل بی نظیر روتجربه کنید  ، من و همسرم تصمیم گرفتیم برای ماه عسل به آنتالیا بریم که 1 هفته ی کامل فقط استراحت کنیم و بنابر این هتلی رو انتخاب کردیم که تمامی امکانات توی هتل برامون فراهم باشه با توجه به اینکه برادرخانومم هم برای ماه عسلشون از آژانس شباویز تور خریده بودن و خییلی هم راضی بودن ما هم به آژانس شباویز رفتیم و  از کانتر خوش اخلاق شباویز به نام مهدیان تورمون رو خریدیم در ابندا معیارهایی روکه برای هتل دلخواهمون مدنظر بود رو دادیم و ایشون هتل لند آف لجندز و هتل لند آف لجندز رو بهمون پیشنهاد دادن چون تور رو برای هفته ی اول مهر ماه می خواستیم ، یه کم از انتخاب تور آنتالیا  دل چرکین بودیم  چون همش فکر میکردیم که هوا به اندازه ی کافی گرم و آفتابی نیست بالاخره بعد از کلی درگیری فکری بالاخره مدیر آژانس شباویز بهمون اطمینان دادن که هوا خیلی هم در این فصل مساعده و هتل لند آف لجندز رو  بهمون پیشنهاد کردن

landoflegends_shabavizpavaz__8_

landoflegends_shabavizpavaz__4_

بالاخره روز موعود فرا رسید ما ساعت 11 به فرودگاه امام خمینی رفتیم بعد از کارهای تحویل بار و گرفتن کارت پرواز به ست سالن انتظار رفتیم و پروازمون سر ساعت به سمت آنتالیا به پرواز درومد، از پراوز بخوام بگم که عالی بود و بی عیب و نقص ولی البته خلبانانشون اصلا مثل خلبان های ایرانی توی تیک آف و لند این  پرواز حرفه ای نیستن و اگه شماهم مثل من خابالو باشد هنگاه بلند شدن و نشستن هواپیما از خواب می پرید

tailwind_shabavizparvaz

تا به فرودگاه آنتالیا رسیدیم و چمدو هامونو تحویل گرفتیم ترانسفر اومد دنبالمون حدود 1 ساعت تو راه بودیم تا به هتل لند آف لجندز برسیم من عکسای این هتل رو فقط توی سایت بوکینگ دیده بودم و واقعیتش فکرشم نمیکردم که هتل به خوبی عکساش باشه
هتل در 27 کیلومتری فرودگاه آنتالیا واقع شده بود  و 30 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله داشت  این مجموعه به دو قسمت تم پارک و هتل تقسیم می شود که هر دو مکمل یکدیگر هستند .
هتل به قدری طراحیش علی و بی نظیر بودکه از بیرونش شبیه به کاخ های رم بود مسیر جلوی در تا ساختمان هتل به قدری زیاد بود که امکان پیاده روی از درب ورودی تا ساختمان اصلی نبود و با توبوس جلوی درب روردی هتل پیاده شدیم  پذیرش (RECEPTION )  دقیقا جلوی درب ورودی بود و بالای پذیرش بالن های کارتونی رنگارنگ بود و روبه روی پذیرش کاناپه های فانتزی سبز و صورتی رنگ بود و تا کارهای پذیرشمون انجام بشه می توستین رو کاناپه ها استراحت کنیم
توی این هتل توجه بسیار خاصی به کودکان شده و تمامی اتاق ها با کاراکترهای افسانه ای و  فانتزی مزین شده است ، هتل دارای 4 طبقه می باشد و سه طبقه آن اتاق های پسرونه با رنگ آبی و  تنها یک طبقه آن دخترونه و صورتی می باشد و از اونجایی که خانومم به رنگ صورتی علاقه داشت ما امیدوار بودیم که در اتاق صورتی اقامت داشته باشیم   و خداروشکر همینطورم شد اتاق های هتل دارای تهویه کننده هوا ، دیوار عایق صدا و تلویزون LED بود .
از امکانات اتاق ها می تونم  به ایکس باکس ، دوش ، وان ، لوازم بهداشتی رایگان ، دمپایی ، سشوار اشاره کنم ، یک اتاق مخصوص والدین و اتاق دیگر مخصوص فرزندان بود
برای ما اتاق استاندارد رزروشده  بود و لی تنها اتاقی که موجود بود و به ما دادن اتاقی بود که اتاق کودک هم داشت  و ما از این انتخاب بسیار هم خوشحال شدیم ودر اتاق کودک پلی استیشن هم بود و من هم حسابی تو اون شش شب دلی از عزا در اوردم و پلی استشن بازی کرذم در اتاق بچه ها یه یخچال کوچیک شبیه بشکه وجود داشت که توی اون پر از نوشیدنی های غیر الکلی بود
بعد از کمی استراحت رفتیم حیاط رفتیم و تا کمی با محوطه هتل آشنا شیم در حیاط هتل پر از فروشگاه های بزرگ بود که خانومم چشم از اونا برنمیداشت و منم هرچی سعی کردم حواسشو پرت کنم که توی مغازها نریم نشد ، وقتی داخل مغازه ها شدیم با توجه به اینکه تو ایران خودمون معمولا مغازه ای لوکس قیمتشون 5 یا 6حتی 10 برابر مغازه ای دیگست با خودم فکر کردم که امشب کمه کم 7000 لیر رو باید هزینه کنیم  ولی برام خیلی جالب بود که قیمت ها کاملا برابر با قیمت بازار ترکیه بود
همسرم از یکی از مغازه ها برای خواهر زاده اش یه شلوار لی و ژاکت و جوراب شلواری خرید و  شاید باورتون نشه ما 70 لیر پول پرداخت کردیم و من هم از مغازه ی FLO اونجا برای خودم یه کفش برای کوه نوردی خریدم  که قیمتش 89 لیر بود
ساعت 9 شده بود و ما از در مغازه بیرون اومدیم دیدیم که کارکتر های کارتونی و افسانه ای با همون آرایش و همون لباس ها سوار بر قایق از رودخانه ی وسط هتل رد می شدند اسم این برنامه BABYS HOUSE   بودو  تا تموم شدن برنامه ایستادیم و برنامه رو تماشا کردیم
خیابانی که توش ایستاده بودیم خیابان SHOPPING CENTER نام داشت و سرتاسرش پر بود از مغازه ها و کافی شاپ تصمیم  گرفتیم به کافی شاپ بریم و قهوه بخوریم و بعدم باز به اتاقمون برگردیم و استراحت کنیم

landoflegends_shabavizpavaz__7_

landoflegends_shabavizpavaz__2_

landoflegends_shabavizpavaz__9_

روز دوم :

ما تصمیم گرفتیم امروز تفریحات داخل هتل رو امتحان کنیم اول از همه به سراغ WILD RIVER  رقتیم (این امکان برای قلیقرانی و معلق شدن آب می باشد این مکان دارای 390 متر طول و 110 متر عمق می باشد .) و بعد از اون سراغ SPACE  (این تفریح کمی ترستاکه و شاید هر فردی جسارت استفاده از اون رو نداشته باشه ، وارد یک محفظه می شوید و ناگهان زیر پای شما خالی می شود .) ولی واقعیتشو بگم من خیلی میترسیدم و امتحانش نکردم فقط خانومم امتحان کرد و بعد از اون سراغ WAVE  SHOCK  رفتیم این استخر خارق العاده با داشتن طولی معادل 390 متر همواره محلی برای موج مصنوعی می باشد این موج ها هر 10 دقیقه یک بار ایجاد می شوند . بعد از این همه هیجان دلم می خواست فقط استراحت کنم به تخت های کنار استخر رفتیم تا آفتاب بگیرم و کمی استراحت کنیم بعد از آفتاب گرفتن به داخل اتاقمون رفتیم و یه دل سیر استراحت کردم بعد از ظهر همون روز هم باز دوباره به SHOPPING CENTER  رفتیم و بقیه سوغاتی هایی رو که میخواستیم رو بخریم خریدیم و به داخل اتاقمون برگشتیم

landoflegends_shabavizpavaz__12_

landoflegends_shabavizpavaz

landoflegends_shabavizpavaz__10_

landoflegends_shabavizpavaz__6_

روز سوم :
روز سوم تصمیم گرفتیم یه کم داخل شهر بریم و با فضای اونجا هم آشنا بشیم از وانجایی که خانوم من به خرید کردن خیلی علاقه داره بازهم مسیر ما به مرکز خرید ختم شد و به پاساژ  MIGROS M5 که پر بود از مغازه ها با لباس های مارکدار  وبا قیمت های بالا و پایین من برای خودم یه عینک افتابی بولگاری با قیمت آف خورده عالی خریدم و خیلی هم از خریدم راضی بودم وقتی به خودمون اومدیم متوجه شدیم که 3 ساعته که مشغول خریدیم و خواستیم به هتل برگردیم تا به هتل رسیدیم ساعت 1:30 شده بود ما به سالن غذاخوری رفتیم و بعد از خوردن غذا به تماشای شوی دلفین ها رفتیم ، شوی دلفین ها ساعت 3 بعد از ظهر در محل استادیوم تم پارک برگزار می شد استادیوم تقریبا گنجایش 1500 نفر رو داشت و کاملا هم پر بود مدت زمان نمایش 1 ساعت بود بعد از نمایش هم باز به ورزش های آبی هتل پرداختیم و کلی هم لذت بردیم

landoflegends_shabavizpavaz_1

روز چهارم و پنجم رو هم به استفاده از امکانات متنوع و بی نظیر هتل پرداختیم و اما ...

روزها از پی هم گذشت تا ما به روز آخر ششم یا آخر رسیدیم و تصمیم گرفتیم به دیدن یکی از آثار تاریخی آنتالیا که از قبل هم بهمون سفارش شده بود بریم اول به سمت سالن غذاخوری و آخرین صبحونه رفتیم . بعد از خوردن صبحونه حدود ساعت 11 به اتاقمون برگشتیم و وسایلمونو جمع کردبم چون ساعت 12 باید اتاق رو تحویل میدادیم ، ساعت 12 په پذیرش رفتیم و کارت اتاق رو تحویل دادیم و تصمی گرفتیم تا ساعت پرواز برگشتمون به بازدید ترمسوس بریم ، ترمسوس در شمال غربی آنتالیا قرار دارد این شهر بر روی تپه ای که جزئی از رشته  کوه های توروس است می باشد به عبارتی بر روی کوه گولوک بنا شده و بقایای شهر کاملا قابل مشاهده می باشد و  200 متر بالاتر از سطح آب هاست
ترمسوس تنها شهری است که بافت اصلی و کهن خود را تا به امروز حفظ نموده ، نام این شهر باستانی در افسانه ای ایلیاد و اودیسه ذکر شده است
بعد از باز گشت از ترمسوس ساعت 15:30 به هتل برگشتیم و ساعت 4 ترانسفر دنبالمون اومد و ماررو به فرودگاه برد ساعت 18:10 پرواز برگشتمون بود و پرواز بدون تاخیر به سمت تهران به پرواز درومد این خاطره انگیز ترین سفری بود که در طول عمرم رفته بودم و هتل لند اف لجندز بهترین انتخاب برای اقامت بود

termesoos_shabavizparvaz

آخرین اخبار

معرفی غذاهای خیابانی ...

۰۵ آبان ۱۳۹۷

خوراکی‌های خیابانی بخش جدایی ناپذیر از زندگی شهری استانبول است. بستنی فروش‌ها و ...

اطلاعات بیشتر
نام خلیج فارس ثبت جهانی ...

۰۱ آبان ۱۳۹۷

نام خلیج فارس با پیشوند مروارید خلیج فارس به ثبت رسید. مهندس میر صالحی در مورد ...

اطلاعات بیشتر
پاییز تنها بازمانده بمب ...

۰۱ آبان ۱۳۹۷

منظره ی پاییزی درخت 1400 ساله ی ژینکو در ژاپن، این نوع درخت مقاومت بسیار زیادی ...

اطلاعات بیشتر
پین کافه، نارنجی دوست ...

۳۰ مهر ۱۳۹۷

این روزها وارونگی و آلودگی هوا فضای شهر را به‌رنگ خاکستری در ‌آورده است. اما در ...

اطلاعات بیشتر
خیابان ارومیه در تورنتو ...

۲۹ مهر ۱۳۹۷

در مراسم قدردانی از دکتر رضا مریدی فیزیکدان و سیاستمدار ایرانی کانادایی، ...